Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is een onderdeel in de online marketing mix.

Vindbaarheid in de organisatie

SEO beslaat meer dan alleen technische aanpassingen, maar je hebt te maken met communicatie, content, website technieken, verkoop, conversie en gebruikersbeleving. Wat heb je als organisatie te bieden aan de klant? En hoe kun je deze behoefte beantwoorden middels kwalitatieve hoogwaarde webpagina’s die haarfijn aansluiten op de zoekopdracht van je potentiële klant.

Online vindbaarheid in de online marketing mix

Online vindbaarheid is daarom een aspect wat verweven dient te worden in alle facetten van de bedrijfsvoering. Of het nu gaat over de leveranciers van uw bedrijf, de persberichten naar nieuwssites of de communicatie in social media. Alle kanalen kunnen bijdragen aan een betere online vindbaarheid mits er simpelweg van de mogelijkheden gebruik wordt gemaakt.

Waar begin je?

Veel organisaties hebben tegenwoordig de website al aardig goed ingericht voor zoekmachines als Google. Dit komt deels door de verbeterslagen die veelgebruikte opensource systemen zoals mijn persoonlijke favoriet WordPress hebben doorgemaakt. Daarnaast komt het door meer transparantie in de markt en de gratis kennis die o.a. Google beschikbaar stelt met bijvoorbeeld de “Beginnershandleiding voor Zoekmachine Optimalisatie“.

Ondanks deze kennis en voorbereiding wil het voorkomen dat een aantal essentiële zaken nog niet goed staan. Daarom kijken we ook graag mee naar de basis om er zeker van te zijn dat we met een gezonde uitgangspositie beginnen.

Waar kun je een professional voor inzetten?

[unordered_list style=”tick”]

  • Analyse & rapportage van essentiële zoekwoorden
  • Herontwerp van de site structuur in samenwerking met technische afdeling
  • Optimalisatie van bestaande pagina’s
  • Kwalitatieve linkbuilding
  • Meer weten? Neem dan contact op via de contactpagina!

[/unordered_list]

[box type=”info”]

Handige Tools

Er zijn nogal wat tools beschikbaar om de zoekmachine optimalisatie wat makkelijker te maken. Een deel van onderstaande tools gebruik ik om campagnes te managen en te optimaliseren. Mocht je zelf aan de slag willen gaan met zoekmachine optimalisaties dan heb je wellicht wat aan deze lijst.

Meten van organische vindbaarheid

SEOmoz.org – SEOmoz is een dashboard waarin je een hoop zaken kunt meten. Onder andere belangrijke zoekmachine posities, het bijhouden van 404 erros en andere on-page problemen en je link autoriteit.

Meten van social media activiteiten

Followerwonk – Analyseer je volgers, inzichten in je sociale activiteiten, zoeken naar invloedrijke mensen in je marktsegment en meer.
[/box]

Laat een reactie achter